Direct naar inhoud

Over Support

Hoe werkt Optelec Support en wat kunnen wij voor u betekenen?

Werkwijze

Storing, vraag of probleem, bel Optelec: 088 6783555.
Support is telefonisch bereikbaar op werkdagen:
van 9 uur – 12.30 uur en van 13.00 uur – 16.00 uur.
U kunt ook eerst kijken in het onderdeel Veelgestelde vragen en tips

Indien u een keuzemenu krijgt, luister eerst goed naar de mogelijkheden.
Als u belt proberen we u direct te helpen. Lukt dat niet dan wordt er melding gemaakt en zoeken wij het verder uit. Wij nemen later contact op als de oplossing dan beschikbaar is, of wij berichten u over de voortgang.

Of stuur een mail: support@optelec.nl.

In de mail vermeld u :

Of gebruik onderstaand formulier.

Contactformulier Support

Aanhef(Vereist)
Naam(Vereist)
Aanmelding nieuwsbrief

Als een product defect is, wordt er melding gemaakt en kan u het product gratis naar ons antwoordnummer verzenden. Het meldingsnummer dient u zichtbaar op de buitenzijde van het pakket te vermelden. U dient het product goed te verpakken, zodat het niet kan beschadigen.

Bij grote producten maken wij een afspraak om het product op te halen of bij u te repareren. Collega’s van de planning nemen hiervoor contact met u op.

Bij softwareproblemen kan er een afspraak worden gemaakt, voor Hulp op Afstand. Uw computer wordt op afstand door ons overgenomen om de storing op te sporen en te verhelpen. Na het herstel wordt de verbinding verbroken en kunt u de computer weer zelf gebruiken. Hiervoor is een speciaal programma beschikbaar om deze verbinding goed en veilig tot stand te brengen. Alle informatie staat op de pagina Optelec Hulp op afstand.

Reparatietijd

Indien wij het producten zelf kunnen repareren, hanteren wij een reparatietijd van maximaal 5 werkdagen. In sommige gevallen wordt een product teruggestuurd naar de leverancier voor herstel en zal de reparatietijd langer dan 10 werkdagen zijn. Wij zullen u per mail informeren als de reparatie langer duurt dan 5 werkdagen.

Garantie

Wij hanteren de garantie termijn die contractueel met de opdrachtgever (zoals de zorgverzekeraar) zijn overeengekomen.

Bij particuliere aanschaf is de garantietermijn 2 jaar na aankoopdatum (behalve op accu’s, opladers en software).

Ondersteuning op software: Supernova, Zoomtext, Jaws en Fusion

Wij ondersteunen de laatste drie (betaalde) versies.

Ondersteuning houdt in dat u Optelec een probleem kunt voorleggen, waarna dit onderzocht zal worden. Als eerste wordt bekeken of het probleem ligt bij de aanpassingssoftware, de computer zelf (hardware) of de applicatie.

Optelec geeft ondersteuning op de werking van de aanpassing of aanpassingssoftware, mede in combinatie met andere software.

Ondersteuning wordt niet gegeven op de werking en functioneren van programma’s zelf zoals Windows, Office of een e-mailprogramma.

Kies een van onderstaande Support & Training onderdelen.

  • Download software en handleidingen

    Download een handleiding, demo versie of driver software

  • Veelgestelde vragen en tips

    Heeft u een probleem met uw software of een apparaat, kijk dan eerst of er support informatie beschikbaar is

  • Optelec Quick Support en RIM

    Indien wij op afstand met u meekijken op de computer, download dan het programma hiervoor

  • Trainingen en webinars

    Haal meer uit uw software en producten met onze trainingen en webinars