Optelec Hulp op afstand (PC)
Optelec hulp op afstand is een service van Optelec Nederland voor haar klanten die een PC hebben en die op afstand geholpen willen en kunnen worden. Het is een uitbreiding op de gebruikelijke ondersteuning die via de Support afdeling gegeven wordt en bedoeld is om snel en efficiënt te werken en daarmee de dienstverlening te verbeteren. Voor hulp op afstand gebruiken wij twee verschillende programma’s:
Optelec QuickSupport van Teamviewer en RIM (Remote Incident Manager).
De Support medewerker zal met u afstemmen welk van de 2 programma’s gebruikt zal worden.
Hoe kunt u gebruik maken van deze diensten?
Voor Optelec Quick Support
Download Optelec Quick Support.
Het bestand zal standaard automatisch gedownload worden naar uw downloads map van de computer. Om vanuit uw browser naar gedownloade bestanden te gaan, kunt ook de sneltoets CTRL + J gebruiken.
Dubbelklik of geef Enter op TeamViewerQS.exe Klik vervolgens op ‘Uitvoeren of Toestaan’. Vervolgens ziet u een dialoogvenster dat verder via de afdeling Support wordt uitgelegd.
Op de afgesproken tijd zal Optelec contact met u opnemen om de supportsessie te beginnen.
Voor RIM (Remote Incident Manager)
Download de RIM Remote Support

Het bestand zal standaard automatisch gedownload worden naar uw Downloads map van de computer. Om vanuit uw browser naar gedownloade bestanden te gaan, kunt ook de sneltoets CTRL + J gebruiken.
Dubbelklik of geef Enter op rimsetup.exe. Klik vervolgens op ‘Uitvoeren of Toestaan’. Vervolgens ziet u een dialoogvenster dat verder via de afdeling Support wordt uitgelegd.
Op de afgesproken tijd zal Optelec contact met u opnemen om de supportsessie te beginnen.
Privacy statement
Door gebruik te maken van Optelec Quick Support of RIM geeft u een medewerker van Optelec Nederland B.V. toegang tot uw computer. Het doel hiervan is de door u aangegeven problemen op te lossen. Alle gegevens op uw computer zijn hierdoor inzichtelijk. Optelec Nederland B.V. garandeert dat uw privégegevens vertrouwelijk behandeld zullen worden.